Неділя, 05.05.2024, 02:51:10

 
Меню сторінки
 
Анонси подій
 
Нові світлини

 
Важливі події

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 
Календар новин
«  Червень 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
 
Архів новин
Головна » 2023 » Червень » 4 » Станиславівська історія: велосипедна подорож у минуле
11:31:10
Станиславівська історія: велосипедна подорож у минуле

3 червня відзначають Всесвітній день велосипеда. З цієї нагоди пригадаємо цікаві факти про велосипеди в історії старого Станиславова.

Сотню років тому у Станиславові велосипедний рух відігравав значну роль, велосипеди були популярним транспортним засобом. Як писали в рекламних  оголошеннях, придбати двоколісного друга можна було, наприклад, у Кароля Гаусвальда – торговця залізними виробами й творця відомої кам’яниці, яка й зараз прикрашає наше місто (вул. Незалежності, 11).

Ті велосипеди були виготовлені на відомій фабриці Пуха у місті Ґрац і, якщо вірити рекламі, продавалися за фабричними цінами. Клієнтам пропонували також безкоштовну розсилку ілюстрованих каталогів.

З пожвавленням велосипедного руху з’явилися й пов’язані з ним проблеми. В сучасному Івано-Франківську крадіжки велосипедів – цілком буденне явище. Сто років тому втратити улюблений ровер також було дуже легко.

Наприклад, у серпні 1908 р. нахабні злодії вкрали велосипед у директора школи в Крихівцях. Очевидці стверджували, що крадій просто сів на велосипед як на свій власний і поїхав у невідомому напрямку. В тому ж році стався й випадок, що просто вражав своєю зухвалістю. Двоє злодіїв спробували пограбувати будинок по вул. Кілінського (нині вул. Лепкого). Вони вийняли віконну шибку і саме збиралися проникнути до помешкання, але хтось їх сполохав, і зломщики швидко втекли на велосипедах. Як зазначала тогочасна преса, це був не єдиний напад велосипедних злодіїв. Схоже на те, що в місті діяла справжня “банда на колесах”.

Крім того, велосипедисти часто викликали невдоволення у перехожих. Часом траплялися наїзди роверів на дітей і дорослих. Врешті-решт в останніх роках XIX ст. в багатьох містах Галичини були введені правила, яких повинні були дотримуватися всі велосипедисти.

Зокрема, вони не мали права їздити пішохідними тротуарами й площами, на яких відбувалися торгівля чи святкування. Заборонялося брати з собою на велосипед малих дітей і прив’язувати до нього собак, а також їздити поряд кільком велосипедистам. Кожен велосипед повинен був мати дзвінок, щоб сигналити перехожим. Ввечері на ровер потрібно було прикріплювати ліхтарик. У 1932 році міська влада заборонила також возити пасажирів на рамах роверів.

До речі, з 1936 року ровери треба було реєструвати. Власник отримував від місцевої влади унікальний номер – комбінацію цифр і букв.

Олена Бучик


Переглядів: 70 | Додав: Dnister









Пошук на сторінці
Статистика

Locations of visitors to this page
 
Кнопка сторінки

Івано-Франківська обласна організація НСКУ

 


Наші друзі







Відлуння віків Вишивка Оксани Чемеринської
 
©2010 - 24. 
Ідея, автор, збір і систематизація матеріалів - 
Почесний краєзнавець
України 
Андрій Чемеринський. 


Матеріали авторів розміщені виключно для популяризації та зацікавлення історією рідного краю. 
Висловлюємо подяку авторам за їхню нелегку працю! 
Через технічні можливості сторінки ми не можемо подати посилання (гіперлінк), проте вкажемо прізвище автора (або ресурс походження). 
Нашим завданням є збір масиву інформації з різних джерел - щоб зацікавлені особи мали можливість з нею працювати. Ряд інтернет - сторінок з часом втрачають свої попередні публікації, ми старатимемося їх зберегти на цьому ресурсі. 

Подання власних дописів та досліджень для розміщення на сторінці вітається.

Спілка та веб - сторінка не є власником авторських матеріалів, тільки популяризує їх для загальної обізнаності.

Офіційна позиція Спілки може бути відмінною від думки поданої в авторських матеріалах. 

Copyright MyCorp © 2024