Субота, 16.08.2025, 12:29:29

 
Меню сторінки
 
Анонси подій
 
Нові світлини

 
Важливі події

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 
Календар новин
«  Серпень 2025  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Архів новин
Головна » 2025 » Серпень » 3 » Колись у Станиславові. Коли з’явився міст над коліями?
21:28:07
Колись у Станиславові. Коли з’явився міст над коліями?

В івано-франківському краєзнавстві добре відомим є фото станиславівського вокзалу, датоване 1905 роком. Справа ми бачимо будівлі залізничних майстерень і депо потягів, зліва – будівлю вокзалу, а посередині над коліями простягається великий міст.

Цей міст довший час інтригував краєзнавців, адже в історичній літературі не було інформації, коли саме він був побудований. Однак розгадати загадку таємничого моста нам допомагає давня преса, пише Західний кур’єр.

У січні 1888 року газета «Кур’єр станиславівський» розмістила статтю про реконструкцію міського вокзалу в 1886-1887 роках, і з неї ми дізнаємося, що міст над колією збудували саме під час цієї реконструкції.

«Гідним уваги є також міст над коліями, який служить для переходу до майстерень, – зазначає часопис. – Цей міст не має жодної серединної опори, і його будували в умовах безперестанного курсування потягів. Зважаючи на унікальність своєї конструкції, він не має собі рівних у цілому краї».

Газета також повідомляє, що розпочаті в 1886 році роботи зі збільшення залізничної станції були завершені в кінці 1887 року, і станиславівська залізнична станція після їх завершення стала однією з найкращих у краї. Виділені кошти у сумі близько півмільйона злотих ринських були витрачені повністю.

Перон вокзалу став одним із найдовших у всій Австро-Угорській імперії, а почекальні були елегантно оформлені. Для освітлення самого вокзалу і окремих приміщень використали різні види газових ламп. Біля головної будівлі облаштували водогін, який направляв воду з обігріву на очищення клозетів.

До цього водогону також можна було приєднати пожежні шланги у разі виникнення загоряння. З боку під’їзної дороги заклали гарний парк, оточений кованою огорожею. Було також перероблено близько 10 км. колій та запроваджена нова система регуляції залізничного руху, в якій застосовувалася електрика.

Збудували нові залізничні склади, в яких з’явилися товарні ваги потужністю до 20 тис. кг., які були настільки чутливими, що на них можна було зважити й товар вагою у кілька кілограм. Словом, ця реконструкція стала справді важливою віхою в історії нашого вокзалу.

Підготувала Олена БУЧИК


Переглядів: 5 | Додав: Dnister









Пошук на сторінці
Статистика

Locations of visitors to this page
 
Кнопка сторінки

Івано-Франківська обласна організація НСКУ

 


Наші друзі





Відлуння віків Вишивка Оксани Чемеринської
 
©2010 - 25. Ідея, автор, збір і систематизація матеріалів - 
Почесний краєзнавець
України 
Андрій Чемеринський. 


Матеріали авторів розміщені виключно для популяризації та зацікавлення історією рідного краю. 
Висловлюємо подяку авторам за їхню нелегку працю! 
Через технічні можливості сторінки ми не можемо подати посилання (гіперлінк), проте вкажемо прізвище автора (або ресурс походження). 
Нашим завданням є збір масиву інформації з різних джерел - щоб зацікавлені особи мали можливість з нею працювати. Ряд інтернет - сторінок з часом втрачають свої попередні публікації, ми старатимемося їх зберегти на цьому ресурсі. 

Подання власних дописів та досліджень для розміщення на сторінці вітається.

Спілка та веб - сторінка не є власником авторських матеріалів, тільки популяризує їх для загальної обізнаності.

Офіційна позиція Спілки може бути відмінною від думки поданої в авторських матеріалах. 

Copyright MyCorp © 2025