– Коли у порожнечу летять роки, треба щось робити аби зупинити негативний процес… Цей вислів івано-франківського художника Леона Кондрачука став епіграфом його персональної виставки «Ключ до почуттів», яку 7 серпня було презентовано в Картинній галереї Національного заповідника «Давній Галич». – Його власна філософія, втілена у творчий задум, авторська манера письма, де визначну роль відіграє колір і експресія покладеного на полотно мазка, – це результат досконалого вивчення художником малярських здобутків європейського постмодернізму та авангарду ХХ століття. Це своєрідні пазли, які змінюють свій вигляд з кожним поглядом на них, – зазначив, відкриваючи виставку завідувач Музею караїмської історії і культури Ярослав Поташник. Твори художника – своєрідний підсумок чвертьвікової творчості автора, хоч є й полотна, створені лише місяць тому. Для написання своїх картин Леон Кондрачук застосовує різні техніки постмодерну, але найбільше любить малювати пейзажі у жанрі сюрреалізму. – На його творчість вплинуло минуле, а воно було важким і болісним. Ніби підтвердженням цьому є його картини, де присутні монохромні тони. Проте кожне з полотен променіє яскравістю барв та жагою до життя. Кожна його картина потребує додаткового осмислення спостерігачем, – підкреслив, виступаючи перед присутніми колега художника по пензлю івано-франківський митець Зіновій Осадца. – «Ключ до почуттів» – це середовище, у якому ожили роботи Леона Кондрачука. До експозиції потрапило всього тридцять полотен. Усі вони виконані у характерній авторській манері, яка є надзвичайно впізнаваною. Їх об’єднує чіткий стилістичний напрямок. Та попри захоплення живописом, ми не сказали, що Леон Кондрачук є прекрасним поетом. У його творчому доробку більше десятка поетичних збірок, – зауважив завідувач науково-освітнім відділом Заповідника Богдан Струк. Ще одне мистецьке свято, яке триватиме впродовж місяця відбулося Галичі. І сподіваємось, що твори Леона Кондрачука запам’ятаються галицьким шанувальникам мистецтва завдяки своїй енергетичній наповненості. Галина Величко |