Радянське минуле Івано-Франківська ще до сьогодні дуже яскраво проявляється у багатьох сферах життя. Як не як – майже пів століття ідеологічної роботи. Тому ми ведемо на нашому сайті рубрику, у якій пишемо про деякі події з життя радянського Станіслава, а пізніше – Івано-Франківська. Дивовижно, але в багатьох речах минуле не так вже й разюче відрізняється від сьогодення. Та й загалом цікаво згадати – як же воно було. Бо, незважаючи на всі ідеологічні та трагічні моменти в історії, місто жило своїм життям, результат якого ми спостерігаємо дотепер.
1964 рік Автомобільні прикрощі У 1964 році на вулиці Індустріальній ремонтували дорогу. Проїжджу частину зробили добре, а ось про тротуари забули. Певно на інших вулицях спостерігалось щось подібне, бо водії масово скаржились на безвідповідальних пішоходів, які крокують по їхній території. Зокрема, на вулиці Шевченка діти грали хокей на дорозі, а також їздили на ковзанах та лижах. Батьки возили дітей на санках і в колясках теж по проїжджій частині. «Тісно» пішоходам було і на тротуарах вулиць Франка, Крупської (Гнатюка), Горького (Павлика). Проблеми спостерігались і з паркуванням. Вже тоді біля філармонії автомобілі стояли у два ряди, що створювало аварійну обстановку. А ще – велосипедисти. Вони вільно роз’їжджали по дорогах, викликаючи обурення водіїв. Однак не все було так погано для автолюбителів Івано-Франківська. Траплялись і позитивні явища. До прикладу, механізована автозаправна станція, на якій продавався бензин трьох марок, дизельне паливо, автол та нігрол, а також мастила шести найменувань і масляні фільтри.
Спортивне життя У цьому році в Івано-Франківську вперше відбулись змагання з боротьби самбо. Однак місцеві спортсмени участі не брали, оскільки самбо у місцевих товариствах не культивували.
Квітковий дебют З нагоди Дня перемоги у приміщенні Краєзнавчого музею вперше відкрилась виставка квітів. Експонати геліотропів, амарилісів, араукарій, клівій, цикламенів та інших рідкісних квітів виростили квітникарі домоуправлінь, обласної станції юних натуралістів і домогосподарки.
Повітряні напрямки 15 травня в Івано-Франківському аеропорту розпочалась весняно-літня навігація. Відкрились багато нових повітряних ліній. Від Івано-Франківська до Сімферополя курсував літак ИЛ-14 на 32 пасажири, до Києва – літаки АН-24 два рази на добу. На Львів щодоби літали 9 рейсів, через кожну годину. Крім того, у два рази збільшувався рух літаків по Івано-Франківській області.
Створення моря У 1964 році на Прикарпатті активно працювали над створенням Бурштинського моря. До спорудження греблі залучались усі, хто тільки міг. На сторінках «Прикарпатської правди» детально висвітлювались етапи будівництва, а також буквально рахували дні до відкриття станції.
Увага! Невідоме будівництво! Занепокоєння мешканців викликало встановлення біля поштамту дерев’яного паркана, а також поява екскаватора, який розпочав там розкопки. Насправді ж за цим всім крилась добудова приміщення міського вузла зв’язку. На той час це мала бути найвища споруда міста. Очікувалось, що крім новітнього обладнання, будинок ще й має прикрасити середмістя. Завершити роботи обіцяли аж вкінці 1965 року, а ввести в дію – у першій половині 1966 року. Ольга Рега За матеріалами газети «Прикарпатська правда» (1964 рік) Рубрика виходить за підтримки Івано-Франківської обласної універсальної наукової бібліотеки імені І.Франка. Окрема подяка відділу краєзнавчої літератури та директору бібліотеки Людмилі Бабій. |