Незважаючи на те, що у міжвоєнному Станиславові з кожним роком з’являлося все більше автомобілів, мотоциклів і автобусів, основним міським транспортом усе ж залишалися кінні екіпажі – фіакри.
Аж до січня 1925 року фіакри, якими керували міські візники, були однокінними. Проте в місті, звичайно, були й приватні екіпажі, і заможніші мешканці могли собі дозволити впрягти в них і кілька коней.
Газета «Кур’єр станиславівський» за січень 1925 року повідомила наступне: «В Станиславові з’явилися перші двокінні екіпажі. Їх є на разі два, але найближчим часом з’явиться більше. Запровадження двокінних екіпажів має багато переваг, особливо з огляду на розширення меж міста, тому цю інновацію варто лише вітати з задоволенням. Це є однією з багатьох ознак, що ми стаємо великим містом. Потрібно також згадати, що оплата за двокінний екіпаж така сама, що й за однокінний».
Однак на фото і поштівках міжвоєнного Станиславова ми бачимо здебільшого однокінні фіакри, а також автомобілі, які все частіше потрапляли у кадр. Ймовірно, у місті все ж відмовилися від подальшого розвитку кінного транспорту, бо зрозуміли, що кінні фіакри – це вчорашній день.
Автомобільна ера все більш наполегливо заявляла про свої права. Станом на 1 січня 1924 року в Станиславівському воєводстві було лише 29 легкових автомобілів, а в 1927 році – вже 51. Кількість автомобільного транспорту особливо помітно збільшилася в 1930-х роках. Так, у 1934 році у воєводстві було 150 легкових автомобілів, 30 автобусів і 28 вантажівок.
Підготувала Олена БУЧИК |