У березні 1933 року львівська газета «Справедливість» повідомила про атракціон «Стіна смерті», який тоді гастролював галицькими містами.
Його суть полягала в тому, що професійні каскадери мчали на мотоциклах чи автомобілях на шаленій швидкості всередині імпровізованої арени з вертикальними стінами. Під час шоу вони виконували складні трюки в той час, як їхній транспортний засіб їхав по стіні, не підкоряючись силі гравітації.
Вперше подібний атракціон був представлений широкому загалу в 1911 році в Нью-Йорку і здобув величезну популярність серед любителів екстремальних шоу. Згодом ідею запозичили інші країни, які створили власні мотодроми. Діаметр арени для такого шоу коливався від 6 до 11 метрів, а висота – до 10 метрів. Зверху розташовувалися місця для глядачів.
Як зазначала газета, виступ у Львові закінчився трагедією. Просто під час шоу в мотоциклі 21-річної гонщиці Спігі Пеннер тріснула шина, і дівчина впала разом із мотоциклом з великої висоти. Сильно покалічену і побиту гонщицю доправили до львівського шпиталю. Але що найбільше шокувало часопис, то це те, що напарник постраждалої інженер Денні Картер після виступів у Львові спокійнісінько вирушив на гастролі до Станиславова. Невдовзі туди з Англії прибула нова гонщиця, яка замінила травмовану, і вистави проходили з незмінним успіхом, під захоплені вигуки станиславівської публіки.
Як дізналися журналісти, гонорар гонщика складав 100 злотих у день, що приблизно дорівнювало тодішній місячній зарплаті. Але чи вартувало за таку суму ризикувати життям?
Підготувала Олена БУЧИК |