Колію через Станиславів протягнули у 1866 році – раніше, ніж у двох українських столицях – Києві (1870) та Харкові (1869). Тоді ж збудували і залізничний вокзал, втім він суттєво відрізнявся від того, що представлений на старій поштівці. Перший колійовий палац був зведений у мавританському стилі та поступався розмірами своєму наступнику. На початку ХХ століття мережа прикарпатських залізниць значно розрослась, суттєво збільшилась кількість пасажирських перевезень. Тому Станиславівська дирекція залізниць звернулась до міністерства із проханням розширити старий вокзал. З Відня прибув архітектор Ернест Баудіш, який раніше проектував споруду місцевої дирекції. Він склав проект і кошторис на 600 тисяч корон. Тогочасні журналісти так описували майбутній палац: «Вестибюль має 20 м висоти, в основі – 20,5 х 1
...
Читати далі »
Переглядів:
641
|
Додав:
Dnister
|
Дата:
20.09.2013
|
Постать визначного етнографа, антрополога та археолога Федора Вовка (5.03.1847—29.06.1918) вирізняється серед українських вчених другої половини ХIХ — початку ХХ ст. із 1879 року за активну громадську діяльність його переслідувала влада царської Росії. Майже 30 років Ф. Вовк змушений був жити в еміграції, переважно в Парижі. Перебуваючи там, він підтримував тісні творчі зв’язки з і. Франком, М. Павликом, В. Гнатюком, К. Студинським та іншими галицькими вченими. Як видно з його листування з К. Студинським, вчений хотів переїхати до Львова й працювати там в університеті, але це, на жаль, не вдалося. У 1899 році Ф. Вовка обрали дійсним членом Наукового товариства імені Шевченка. Того ж року за редакцією вченого почали виходити у Львові «Матеріали до українсько-руської етно
...
Читати далі »
Переглядів:
991
|
Додав:
Dnister
|
Дата:
20.09.2013
|
У 1940-х роках відбулося останнє велике переселення народів, яке охопило територію Галичини й викликало відчутні зміни в етнічному та соціальному складі населення тутешніх міст, містечок і навіть віддалених сіл. Тепер важко знайти галицьку родину, яка безболісно пережила той час, коли національна ідентифікація призводила до втрати батьківщини, а інколи – до розстрілу. Більша частина тодішніх переселенців була відірвана від своїх рідних, давно насиджених домівок в результаті міждержавних угод між СРСР та Польщею, які передбачали обмін не лише населенням, але й територіями. А ще обіцянками процвітання та достатку до радянської України заманювали українських еміґрантів із Франції чи навіть Парагваю. І, як не дивно, вони поверталися. Водночас скрізь по Галичині порожніли хати українців, вивезених на Сибір
...
Читати далі »
Переглядів:
933
|
Додав:
Dnister
|
Дата:
20.09.2013
|
Туристи, що приїздять на Прикарпаття, як правило, мають перелік об’єктів для обов’язкового відвідування. Зазвичай це Яремче, коломийський музей Писанка та Манявський скит. Останнє місце популярне і в самих прикарпатців. Чим же манить до себе Манява?
За монастирськими рецептами Координати прості: Богородчанський район, село Манява, 45 км від Івано-Франківська. У центрі села, біля магазину, треба звернути ліворуч. Великі туристичні автобуси зупиняються перед дерев’яним мостом через потік Манявку (колишній Батерс). На протилежному березі через сотню метрів є невеличка розвилка. Ліворуч видно якісь кам’яні сходи, праворуч пішла лісова дорога, а дещо
...
Читати далі »
Переглядів:
785
|
Додав:
Dnister
|
Дата:
20.09.2013
|
За радянщини в Івано-Франківську ресторанів було небагато. Більшість із них містилася в центрі, але один розташовувався на березі міського озера. Йдеться про ресторан «Чайка», який сучасним відвідувачам більш відомий як «Садко». На початку 1980-х із тим закладом трапилась халепа. Тоді першим секретарем івано-франківського обкому компартії був такий Іван Скиба. Цей дядечко відрізнявся оригінальною манерою поведінки. Він любив перебиратися в якогось сільського вуйка, ходив по різних закладах міста та перевіряв якість послуг. Одного разу його занесло до «Чайки». Офіціанти критично оцінили рівень платоспроможності «колгоспника» і досить грубо з ним обійшлись. Той образився, викликав ресторанне керівництво та прямо на місці влаштував «розбір польотів». П
...
Читати далі »
Переглядів:
702
|
Додав:
Dnister
|
Дата:
20.09.2013
|
Про справдешнє гуцульське весілля вам найкраще розкажуть у верховинському селі Буківець. Ще й покажуть. Мало того, там щоліта «ставлять на рушник» охочих туристів.
Пиймо, гості… Народний самодіяльний фольклорно-етнографічний колектив села Буківець відомий на всю Україну та й за кордоном. Діє він з 1985 року, у своїх виставах розповідає про традиції гуцульського весілля. Усе до найменших деталей. А керує ним писанкарка, колишній директор місцевої школи та просто дуже енергійна жінка – Калина Лесюк. З нею зустрічаємося у невеличкому шкільному музеї. Б
...
Читати далі »
Переглядів:
758
|
Додав:
Dnister
|
Дата:
20.09.2013
|
Минулого тижня в Івано-Франківську на честь 330-річчя Віденської відсічі встановили (прив’язали, повісили, вмонтували) українську копію пам’ятної дошки Станіславу Потоцькому. Маємо ще один крок до «заповнення» чергової сторінки в нашій європейській історії. Дивно, але до останньої хвилини форма, розміри та навіть місце встановлення дошки були загадкою. Напевно, так уже склалося від першого проголошення цієї ідеї (чотири роки тому її висловив тепер уже покійний історик і відомий франківець Мирон Мицан), що лише в останній момент з’явилася можливість «вирішити» долю дошки. І за цих чотири роки до цієї непересічної ініціативи не вдалось залучити ані пам’яткоохоронні органи, ані архітекторів, ані науковий супровід – аби витримати всі необхідні за законом процедури й гідно вирішити і питання «нових привнес
...
Читати далі »
Переглядів:
659
|
Додав:
Dnister
|
Дата:
20.09.2013
|
Радянське минуле Івано-Франківська ще до сьогодні дуже яскраво проявляється у багатьох сферах життя. Як не як – майже пів століття ідеологічної роботи. Тому ми ведемо на нашому сайті рубрику, у якій пишемо про деякі події з життя радянського Станіслава, а пізніше – Івано-Франківська. Дивовижно, але в багатьох речах минуле не так вже й разюче відрізняється від сьогодення. Та й загалом цікаво згадати – як же воно було. Бо, незважаючи на всі ідеологічні та трагічні моменти в історії, місто жило своїм життям, результат якого ми спостерігаємо дотепер.
1961 рік Труднощі транспорту
Переглядів:
517
|
Додав:
Dnister
|
Дата:
20.09.2013
| |