У Калуші з презентацією унікального видання «Легенди Калуша» побували її автори, колишні калушани Ян Чарнецький та Ігор Іванюченко. Автори просто «сипали» ідеями для брендування міста, перетворення Калуша на туристичну родзинку Прикарпаття.
Нагадаємо, що книга «Легенди Калуша» вийшла друком завдяки самим калушанам. Саме вони долучилися фінансово, дізнавшись про ідею авторів видати легенди Калуша, частина яких була на друкована на «Вікнах» у блозі Яна Чарнецького.
І саме прості калушани, які стали меценатами видання про рідне місто, прийшли на зустріч з авторами. Перстень Марисеньки, бюст Яна Собеського, маршрут «Калуський спотикач» — саме ці легенди здатні привабити у місто туристів, переконаний Ян Чарнецький:
"Пам’ятаєте легенду одного з маленьких польських міст, що нібито там під час ІІ святкової війни зникли ешелони з золотом? Золота ніхто не бачив, але туристи вже три роки туди їздять! Бо легенда живе і має споживача! Книгою «Легенди Калуша» можна заманити туристів!".
До вивчення історії міста автори пропонують залучити учнів Калуської гімназії, які володіють мовами. Кажуть, вивчили всі доступні в інтернеті джерела польською та українською мовами. Проте залишився пласт документів німецькою.
Крім того, чекають на своє вивчення історичні документи в архівах Відня та Варшави.
Автори «Легенд…» на зустрічі у центральній бібліотеці імені Тараса Шевченка просто сипали ідеями для брендування міста: виготовити гру-лото із пам’ятними місцями та легендами Калуша; опублікувати енциклопедію відомих калушан, магнітну інформацію про яких наносити на календарі та іншу продукцію, яка б зчитувалася за допомогою смартфонів; провести у Калуші всесвітній з’їзд уродженців міста.
"Ми приїхали, щоб вшанувати всіх калушан, які долучилися дор видання книжки — не олігархів, до яких зверталися, не владу, а саме справжній громадянський сектор".
Зауважимо, що фінансово видання підтримав і лауреат Шевченківської премії імені Тараса Шевченка, відомий поет із Закарпаття Петро Мідянка.
Поштовхом до написання «Легенд Калуша» стало не бажання прибутку і не особисті амбіції, зауважив Ян Чарнецький:
"Я хочу, щоб ви повірили: через 20 років, до 600-ліття з часу першої писемної згадки про Калуш, тут відбудеться всесвітній з’їзд калушан! І тільки тоді я ще раз приїду. Брендуйте місто! Туризм потрібен самим калушанам — для підняття рівня патріотизму, зниження злочинності, підняття фінансового статусу і відбудови такої Ратуші, як на обкладинці «Легенд…».
Legend style — новий формат видання для Калуша, зауважують автори. Окремий маркетинговий хід — відсутність автобіографій, номерів сторінок: щоб калушани прочитали видання від першої до останньої сторінки.
До слова: у книгу увійшли уривки з еротичних листів Яна Собеського до Марисеньки. Всього за 41 рік Ян Србеський написав коханій жінці понад 4000 таких одкровень — один лист щотри дні. Автори «Легенд Калуша» вірять: калуські чоловіки мають освідчуватися у коханні краще, ніж легендарний Ян Собеський. А калушани — запрошувати на День міста легендарних калушан: засновника ВІА «Ватра» Романа Бревка, виконавця Михайла Сливоцьккого, одного з кращих блюзових музикантів світу, домінанта на п’ять премій «Гремммі» Влада Дебрянського. |