Події, які відбуваються у світі, засвідчують те, що всі процеси є взаємопов’язаними. Яскравим прикладом цього є держави, які в останньому періоді зіткнулися з економічною кризою. Вона в свою чергу призводить до скорочення різноманітних видатків, зокрема, державного фінансування культури. Особливо це в одразу відчувають музейні заклади, які мають періодичні проблеми з оплатою охорони своїх експозицій та фондів, комунальних видатків. Щоб знайти вихід з скрутної ситуації, музеї повинні в першу чергу покладатися на своїх стратегічних приятелів – відвідувачів. Саме з метою навчання музейних фахівців налагодженню довготривалих відносин з своїми відвідувачами, 1 березня 2012 року представники Національного заповідника «Давній Галич» (єдині з музейних закладів Прикарпаття) прийняли участь у семінарі з музейного менеджменту під назвою «Розширення кола відвідувачів музеїв». Наш Заповідник представляли заступник генерального директора з наукової роботи Семен Побуцький та завідувач науково-освітнього відділу Христина Береговська. Захід відбувався в Національному центрі Народної культури «Музей Івана Гончара» (м. Київ). Його метою було ознайомлення учасників з поняттям «розвиток аудиторії» та аналізом існуючих напрямків розвитку цієї сфери для кожного музейного закладу зокрема. Допомагала в організації даного всеукраїнського семінару британська громадська компанія «Кеттл Партнершіп», яка має значний досвід в співпраці з мистецькими і культурними організаціями, допомагаючи їм проведенням досліджень, випрацьовуванням стратегій, застосуванням на практиці знань і досвіду, розвитком міжнародного співробітництва. Для Національного заповідника «Давній Галич», який об’єднує в своїй структурі кілька музеїв різного спрямування, тематика семінару була дуже важливою. Це не дивно, адже кожен музей зорієнтований на відвідувача і потребує власної популяризації. Без відвідувачів музеї не матимуть перспективи. Свою думку про семінар висловив заступник генерального директора з наукової роботи Семен Побуцький: «Отримані знання допоможуть музейним фахівцям налагодити відносини із своїми відвідувачами. Ми маємо розуміння шляхів, якими наші музеї можуть провести аналіз своїх відвідувачів і здійснити стратегічне планування. Ми повинні розвивати музеї Галича та Крилоса і віднаходити альтернативні джерела їхнього фінансування». Чемеринський Андрій. Член НСКУ, магістр історії |